×
به فروشگاه اینترنتـــــــی آجیل و خشکبار اعتماد خوش آمـــــدید
تــــــماس با‌ما ورود! ثبت نام

22
مرداد

میوه خشک، منبع ویتامین و کالری

میوه ها چه تازه و چه خشک، سرشار از ویتامین ها، فیبر ها، آنتی اکسیدان و مواد معدنی هستند و مسلماً برای ما بسیار مفید و پرخاصیت اند.

اما نگهداری میوه ها به صورت تازه در شرایط خاصی و تا مدت زمان محدودی امکان پذیر است. از این رو شاید خشک کردن میوه ها، راه بهتری جهت جلوگیری از فساد و خرابی آن ها باشد.


میوه های خشک را می توان در مدت زمان طولانی تر و حتی خارج از یخچال نگهداری کرد. علاوه بر آن جایگزین مناسبی برای میوه های تازه در خارج از فصل آن است.

میوه خشک، سرشار از ویتامین های B و C و A و پانتوتنیک اسید و املاحی مثل آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم، مس و... هستند.

میوه های خشک، انرژی لازم برای بدن را تامین می کنند؛ به راحتی هضم شده، باعث تصفیه خون و پاکسازی روده و معده می شوند.

هر ۱۰۰ گرم میوه خشک حدود ۲۵۰ کالری انرژی و ۱ تا ۵ گرم پروتئین دارد.

اصولاً وجه تمایز میوه خشک و تازه، میزان آبی است که طی فرایند تبخیر از آن خارج می شود (حدوداً ۷ قسمت از ۸ قسمت آب آن از بین میرود.) به همین خاطر میوه خشک شده دارای قند و کالری بالاتری خواهد بود.

البته باید توجه داشت که حرارتی که برای خشک کردن میوه ها مورد استفاده قرار می گیرد تا حدودی باعث از بین رفتن ویتامین C موجود در آنها خواهد شد.

میوه ها به صورت طبیعی و یا با کمک دستگاه خشک می‌شوند.

میوه هایی که به صورت طبیعی و بدون اضافه کردن سولفور خشک می‌شوند رنگ تیره تری نسبت به میوه تازه دارند، اما در عوض طعم آنها بیشتر به میوه تازه شباهت دارد.

مصرف میوه خشک در سفر و تغییر فصول، همچنین در ورزش هایی چون کوهنوردی که امکان حمل بار زیاد وجود ندارد، جهت تامین ویتامینها و کالری مورد نیاز بسیار سودمند است.

به هر حال متخصصان بر این عقیده اند که میوه های تازه و میوه خشک، باید در کنار هم مصرف شوند و هیچ گاه نمی توان میوه خشک را به طور کامل جایگزین میوه های تازه کرد.

تهیه و تدوین : واحد تامین محتوا


دیدگاه
نام*
ایمیل*
نوشته های مرتبط

با ما همراه باشید(در اسنپ فود به ما بپیــــــــوندید!)

شماره تلفن: 5و55231551_021
etemadnuts@gmail.com

در تماس باشید!